Jaa:



Jätä yhteystietosi, niin kuulet lisää.
 

Sähköpostiosoitteesi:
 
LÄHETÄ EI KIITOS

 

8.12.2017

Hollolan kunta, asiointipiste Piipahlus, Hollola

Hollolan kunnan asiointipiste Piipahluksessa on otettu käyttöön chat -palvelu

Käytössä

Tarve ja tavoitteet

Hollolan Piipahlus tarjoaa neuvontaa sekä esittelee muun muassa tonttitarjontaa että nähtävillä olevat kunnan viralliset asiakirjat. Asiointipiste jakaa ja vastaanottaa lomakkeita ja hakemuksia. Piipahluksessa voi tehdä tilavarauksia tai hankkia venepaikan, ladata julkisen liikenteen Waltti-kortin. Lisäksi asiointipisteessä saa Kelan avustavaa palvelua. Palveluneuvojat auttavat tarvittaessa laitteiden käytössä ja opastavat sähköisten palveluiden käyttöön.

Kehittämistoiminta on Hollolan kunnan sekä palvelualueen ja strategian ja kehittämisen painopisteiden suuntainen.

Ratkaisu

Chat -palvelun avulla asiakkaat saavat tiedon heti, eikä heitä pallotella luukulta toiselle. Samalla on lisätty henkilöstön hyvinvointia muualla organisaatiossa, koska heille ohjautuvien kyselyjen määrä vähenee.

Asiointipisteessä tehdään sektorirajat ylittävää yhteistyötä, koska pisteessä tarjotaan kunnan kaikkien palvelualueiden palveluja. Chat-palvelu on käytössä Hollolan kunnanviraston aukioloaikana, eli maanantaisin 9-17, ti-to 9-16 ja pe 9-15.

Kehittämistyössä olivat mukana asiointipisteen palveluneuvojat sekä hallintopäällikkö.

Tulokset

Asiakkailta on tullut paljon positiivista palautetta mm. hymiö -laitteen kautta ja muutenkin siitä, että asiointipisteen palvelut on koettu erittäin hyviksi.

Chat -palvelu on edistänyt tuottavuutta ja vaikuttavuutta, parantanut asiakastyytyväisyyttä sekä lisännyt henkilöstön hyvinvointia.

Kehittämiseen ovat osallistuneet:


Johto, henkilöstö ja
palvelujen käyttäjät

Yhteyshenkilöt

Kaija Manninen
kaija.manninen@hollola.fi
hallintopäällikkö
Hollolan kunta

Tykätty 1 kertaa